23 Temmuz 2009 Perşembe

Kontrol Mühendisliği

Genel Bilgi ve Programın Amacı
Bu programın amacı, endüstriyel bir işletmenin üretim kalitesinin ve verimliliğinin arttırılmasını sağlayan en önemli araç olan "Endüstriyel Otomasyon Sistemlerinin tasarımına ilişkin kuramsal ve çağdaş teknolojik bilgiler ite donatılmış Kontrol Mühendislerini yetiştirmektir.Kontrol Mühendisliği elektrik, elektronik, mekanik ve bilgisayar tabanlı tüm endüstriyel üretim sistemlerinin amaçlanan ve planlanan biçimde çalışmasını sağlayan bilgi ve teknolojileri üreten ve uygulayan bir mühendislik dalıdır.

Aranan Kişisel Özellikler
Üstün bir akademik ve sayısal yeteneğe, analitik düşünce yapısına ve yeteneğine sahip, dikkatli ve yaratıcı olması gerekir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler
Öğretim süresi 4 yıldır. Kontrol ve Sistem Teorisi, Modelleme Simülasyon, Sistem Belirleme,Proses Kontrol, Ölçme ve Enstrümasyon, Hareket Kontrol Sistemleri, Elektrik, Elektronik Pnometik,Hidrolik, Endüstriyel Veri İletişim Sistemleri gibi alanlarla ilgili dersler okutulmaktadır.

Mezunlara verilen Unvan ve Çalışma Alanları
Mezunlara "Kontrol Mühendisi" unvanı verilir. Kontrol Sistemleri Tasarlayan ve Üreten Endüstriyel Otomasyon sektöründe araştırma, Tasarım ve Üretim Mühendisi olarak veya çeşitli fabrikalarda, bakım, onarım ve endüstriyel işletme hizmetlerinde çalışabilirler.

Etiketler: