27 Haziran 2009 Cumartesi

Biyoloji Öğretmenliği

Genel Bilgi ve Programın Amacı:
  Biyoloji Öğretmenliği bölümü orta dereceli okullarda biyoloji derslerine girebilecek akademik yeteneğe ve pedagojik formasyona sahip öğretmen yetiştirmek amacı ile kurulmuştur.

Aranan Kişisel Özellikler:
  Bu alanda çalışacakların fen bilimleri ve matematikte başarılı, doğa bilimleri ile ilgili, ayrıca öğretmekten hoşlanan, hoşgörü sahibi ve sabırlı kişiler olmaları gerekmektedir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler:
  Öğretim süresi 5 yıldır. Genel Matematik, Genel Fizik, Genel Kimya, Sitoloji, Organik Kimya, Bitki Embriyolojisi, Hayvan Fizyolojisi, Mikrobiyoloji, Ekoloji ve Çevre Sağlığı gibi biyoloji alanı derslerinin yanında Eğitim Yönetimi, Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Sosyolojisi, Öğretim İlke ve Yöntemleri gibi formasyon dersleri de okutulmaktadır. Öğrenciler uygulama olanağını laboratuvar derslerinde bulabilmektedirler.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları:
  Mezunlara " Biyoloji Öğretmeni " unvanı verilir. Biyoloji öğretmenleri tüm devlet okullarında, özel okullarda ve dershanelerde biyoloji öğretmenliği yapabilmektedirler. Ayrıca Tıp Fakültelerinin ve diğer sağlık kuruluşlarının laboratuvarlarında da görev alabilmektedirler.

Etiketler: ,