26 Haziran 2009 Cuma

Aktüerya (SAY-2), Aktüerya Bilimleri

Genel Bilgi ve Programın Amacı:
Sigorta şirketlerinde ve mali kuruluşlarda riskli durumlara karşı başvurulacak,konusunda uzman elemanlar yetiştirmektir.
Aktüer,sigortacılık teknigi ile buna ilişkin yatırım,finansman ve demografi konularında olasılık ve istatistik teorilerini uygulayarak yasal düzenlemelere uygun prim,rezerv ve kâr paylarını hesaplayarak,tarife ve teknik esaslarını hazırlayan;aynı zamanda mali kuruluşların amortisman hesaplarını yapan kişidir.
Mevcut olan aktüerler yönetmeliğine göre hayat alanında faaliyet gösteren her sigorta şirketi,Aktüerler Siciline kayıtlı aktüerler arasından seçilen bir aktüer çalıştırmak zorundadır.Aynı yönetmeliğe göre aktüer olabilmek için Hazine Müsteşarlığı'nı yapacağı yazılı sınava matematik,istatistik,ekonometri ve aktüarya dallarında eğitim veren en az dört yıl süreli bir yüksek öğretim kurumunu bitirenler girebileceklerdir.

Aranan Kişisel Özellikler:
Aktüerya bölümünde öğrenim görecek ve bu alanda çalışacak kişilerin matematiksel düşünme yeteneğine sahip olması,finans,ekonomi,hukuk konularına ilgili olmaları gerekmektedir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler:
Öğretim süresi 4 yıldır.Hukukun Temel Kavramları,Yönetim Bilimi,Matematik,Muhasebe,İktisada Giriş,Anayasa Hukuku,İstatistik,Ticaret Hukuku,Finansal Piyasalar ve Kurumlar,Finansta Kantitatif Kurumlar,Mikro Ekonomi,Finansal Yönetim gibi dersler okutulmaktadır.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları:
Mezunlara "Aktüer" unvanı verilir.Sigorta şirketlerinde risk hesaplama uzmanı olarak görev alarak şirketin karşılaşacağı ya da sigorta edeceği riskleri hesaplarlar

Etiketler: , ,