27 Haziran 2009 Cumartesi

Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri (Y-O)

Genel Bilgi ve Programın Amacı:
  Bilgi işlem ve teknolojilerindeki baş döndürücü gelişmeler, kurumların hem temel işletmecilik eğitimi görmüş hem de bilişim alanında da ihtisas sahibi çalışanlara olan ihtiyacını arttırmaktadır.Söz Konusu ihtiyacın karşılanması için bu bölüm, temel işletmecilik eğitimine  paralel olarak yönetim kadrolarında alınan kararlara destek olan ve kontrol mekanizmasını kolaylaştıran bilgi işlem ve bunun değişik boyutlarının temelini öğretmektedir. Temelde bu bölümdeki program geleneksel bilgisayar mühendislik programlarına ilişkin programların bazı özelliklerini yansıtmakta ise de, işletmelere özgü bilgi işlem ve teknoloji birikimin işletmecilik temel modülü ile desteklenmiş olması mezunlara çok geniş istihdam alanı yaratabilmektedir.

Aranan Kişisel Özellikler:
  Bu programda eğitim görmek isteyenlerin, matematik ve teknik konularda başarılı, dikkatli ve düzenli, kendini devamlı olarak geliştirme arzusunda olan, bilgisayara ilgi duyan kişiler olması gerekmektedir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler:
  Öğretim süresi 4 yıldır. Temel İstatistik, Matematik, İşletme Yönetimi ve Organizasyon, Finansal Muhasebe, Bilgisayar Teknolojisi, Bilgi işlem, Teknik İngilizce, Türk Dili ve Edebiyatı, Sistem Analizi ve Algoritma, Yapısal Programlama, İşletim Sistemleri, Veri Yapıları ve Dosya İşleme, İnkılap Tarihi, Veri Taban Sistemleri, Yönetim ve Bilgi Sistemleri, Görsel Programlama, Proje Yönetimi, .Nesneye Bağlı Programlama, İşletmelerde Bilgisayar Uygulamları, Teknik Seçmeli Ders, Bilgisayar Şebekeleri ve Şebeke İşletim Sistemleri, Veri İletişim Sistemleri, İnternet/İnternet Uygulamarı, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, İş Akışı Yönetimi, İleri Şebeke Uygulamaları gibi dersler okutulmaktadır.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları:
  Mezunlara öğretim gördüğü dalı belirten lisans diploması verilir. Mezunlar, özel ve kamu firmalarının bilgiişlem ve bilgi iletişim ağı altyapısını oluşturacak, geliştirecek, işletebilecek ve yönetebilecek herhangi bir kademede çalışabilirler. Mezunların, işletme yönetimine ilişkin muhasabe, yönetim ve organizasyon bilgileriyle donatılmış olması da onlara zaman içinde daha üst düzey görev yapabilme olanları tanıyacaktır.

Etiketler: ,