27 Haziran 2009 Cumartesi

Bilgisayar Öğretmenliği Programları

BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ ÖĞRETMENLİĞİ (SAY-1)
BİLGİSAYAR VE KONTROL ÖĞRETMENLİĞİ(SAY-1)
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ (SAY-1)
BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ (SAY-1)

Genel Bilgi ve Programın Amacı:
   Bu yükseköğretim programlarının amacı her kademede ve türde, temel eğitim ve lise düzeyindeki öğretim kurumlarına, öğretim teknolojisi ve bilgisayar laboratuvarlarının sorumluluğunu alacak, bilgisayar destekli öğretim ve öğrenim konusunda okullardaki ihtiyacı karşılayacak ve diğer branşların öğretmenlerine yardımcı olabilecek bilgi ve beceriye sahip öğretmenler yetiştirmektir.

Aranan Kişisel Özellikler:
  Yeterli bir matematik alt yapısı, üstün akademik yetenek, sayısal düşünme yetisi ve öğretmenlik yapmayı düşünenler için iletişim yeteneğinin güçlü, sözel ifade gücünün gelişmiş olması gerekmektedir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler
  Öğretim süresi 4 yıldır. Matematik, Genel Biyoloji, Genel Kimya, Fizik, Genel Programlama Dilleri, İşletim Sistemleri ve Uygulamaları, Bilgisayar Ağları ve İletişim, Eğitimde İnternet Uygulamaları gibi dersler okutulmaktadır.Ayrıca öğretmenlik için pedagojik formasyon dersleri verilmektedir.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları
  Mezunlara " Bilgisayar Öğretmeni " unvanı verilir. Bilgisayar öğretmenleri resmi ve özel eğitim kurumlarında ya da bilgisayar öğretimi yapan özel kurslarda öğretmen olarak görev alabilirler. Ayrıca bilgisayar üreten ve pazarlayan kuruluşların bilgi işlem merkezlerinde de çalışabilirler.

Etiketler: ,