26 Haziran 2009 Cuma

Bilgisayar Bilimleri

Genel Bilgi ve Programın Amacı:
Bu bölümde öncelikle programlama bilgisi verilmekte ve paket program kullanımı öğretilmektedir.Programın diğer üç yılında temel bilgisayar bilimleri ve mühendisliğinde hem kurumsal hem de uygulamalı eğitim verilmektedir.Aynı zamanda matematiksel altyapının da oluşturulması hedeflenmektedir. Bu anlamda Bilgisayar Bilimleri programı, bilgisayarın kullanıldığı her alanda çalışabilecek insan gücü ihtiyacını karşılamaya çalışmaktadır.

Aranan Kişisel Özellikler:
Bu programda eğitim görmek isteyenlerin, yüksek akademik yeteneğe, sayısal düşünme yetisine ve kavrayıi gücüne sahip, yeterli matematik alt yapısı olan, yaratıcı, dikkatli ve üretken kişiler olmaları gerekmektedir..

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler:
Öğretim süresi 4 yıldır.Programlamaya Giriş, Bilgisayarları Verimli Kullanma, Analitik Geometri, Bilgisayar Bilimlerinde Ayrık Yapılar, Programlama, Veri Yapıları ve Algoritmalar, veri Tabanı Sistemleri, İstatistik ve Olasılık, İşletim Sistemleri, Dijital Sistemler, Bilgisayar Organizasyonu, İleri Programlama ve Mantık gibi dersler okutulmaktadır.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları:
Mezunlara öğreti gördüğü dalı belirten lisans diploması verilir.Mezunlar, bilgisayar ve bilgisayar mühendisliği bölümlerinde lisansüstü eğitime devam edebilirler ya da AR-GE merkezleri, yazılım bölümleri gibi alanlarda iş bulabilirler.Günümüzde Bilgisayarın her alanda kullanıldığını göz önünde alırsak çeşitli sektörlerde iş bulma imkanına sahip olmaları mümkündür.

Etiketler: ,