4 Temmuz 2009 Cumartesi

Endüstri Mühendisliği // Endüstri Sistemleri Mühendisliği

Genel Bilgi ve Programın Amacı
  Bu program, endüstri sürecinde kullanılan insan, malzeme, bilgi, enerji, mali kaynaklar
ve makine girdilerini en iyi, en ekonomik şekilde kullanabilen üretim ve hizmet sistemleri
konusunda eğitim, öğretim ve araştırma yapar. Programın amacı, çağdaş yönetim sistemlerini
kurabilecek, mevcut sistemleri geliştirecek nitelikte endüstri mühendisleri yetiştirmektir.
Endüstri mühendisi, insan gücü ile çalışma koşulları arasındaki dengeyi oluşturur; ürün
maliyetini belirler ve ürüne gelebilecek talebi tahmin eder, ürünün satış fiyatını saptar.

Aranan Kişisel Özellikler
  Bu bölümde öğrenim görmek isteyen kişiler, analitik düşünebilen yaratıcı, öngörü sahibi,
mekanik planlama yeteneği olan, karar verebilen, insanlarla iyi ilişkiler kurabilen, düşüncelerini
başkalarına kolay ve etkili bir biçimde anlatabilen kişiler olmalıdırlar.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler
  Öğretim süresi 4 yıldır. Genel Fizik, Genel Kimya, Teknik Resim, Türevsel Denklemler,
Üretim Mühendisliği Prensipleri, Ekonomi, Temel Doğrusal Cebir, Sistemler ve Kontrol, İş
Etüdü, Üretim Planlaması, İnsan Faktörleri Mühendisliği, Yöneylem Araştırması, Kalite
Planlaması ve Kontrolü, Sistem Tasarımı, Üretim Bilişim Sistemleri gibi dersler okutulmaktadır.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları
  Mezunlara "Endüstri Mühendisi" unvanı verilir. Endüstri mühendisleri ürün ve hizmet
üreten kamu ve özel sektör kurumlarında iş bulabilirler. İş alanları oldukça geniştir. Mezunlar;
üretim, planlama, kontrol, malzeme yönetimi, yatırım planlaması, yönetim bilişim mühendisliği
alanında çalışabilirler.

Etiketler: , ,