2 Temmuz 2009 Perşembe

Elektrik Öğretmenliği // Elektronik Öğretmenliği // Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği

Genel Bilgi ve Programın Amacı:
  Elektrik öğretmenliği, örgün ve yaygın eğitim yapan meslek okullarına branş dersi öğretmeni yetiştirilmesini amaçlamaktadır.

Aranan Kişisel Özellikler:
  Bu bölümü tercih edeceklerin sayısal düşünme yeteneğine sahip, dikkatli, öğretmenlik yapabilme becerisine sahip, sabırlı bireyler olması gerekmektedir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler:
  Öğretim süresi 4 yıldır. Matematik, fizik, kimya, elektrik malzeme bilgisi, elektrik devreleri, sarım teknolojisi, bilgisayar programlama, ölçme tekniği, tesisat tekniği, elektronik, güç elektroniği, lojik devreler, enerji iletimi, mikroişlemciler dersleri ile öğretmenlik için gerekli formasyon dersleri verilmektedir.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları:
  Mezunlar " Teknik Öğretmen " unvanı ile mezun olurlar. Mezunlar öncelikle MEB'na bağlı Teknik ve Endüstri Liselerinde, Çıraklık Eğitim Merkezlerinde teknik öğretmen olarak istihdam edilmektedirler. Yükseköğretim kurumlarında araştırma görevlisi  ve ya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilmektedirler. Ayrıca uzmanlık alanlarıyla ilgili olarak kamu ve özel sektörde, atölye ve fabrikalarda uzman ve ya tekniker olarak çalışabildikleri gibi kendi işletmelerini de kurabilirler.

Etiketler: , , ,