14 Temmuz 2009 Salı

Güverte

Genel Bilgi ve Programın Amacı
Bu program, denizcilik sektörünün gereksinimi olan güverte zabiti yetiştirmek amacıyla eğitim yapmaktadır. Okul parasız yatılı olup üniformalı eğitim verilmektedir. Bölüm öğrencileri 7 yarı yıl karada teorik dersleri görmekte, 12 ay uygulamalı deniz eğitimi almaktadırlar. Mezunların 1 yıllık eğitimlerine karşılık 2 yıllık zorunlu hizmet yükümlülükleri vardır. Okul bitiminde Ulaştırma Bakanhğı'na bağlı olarak göreve başlarlar, devlet tarafından yapılan masrafların karşılanması halinde zorunlu hizmet yükümlülüğünden muaf olurlar.

Aranan Kişisel Özellikler
Bu bölüm özel koşullar istemektedir. Bu nedenle Güverte programını tercih edecek öğrencilerin ÖSYM kılavuzunda yer alan özel şartları dikkatle incelemeleri gerekmektedir.

Öğretim Süresi ve Okutulan Dersler
Öğretim süresi 4 yıldır. Vardiya Esasları, Pusula Bilgisi, Seyir, Radar Gözlem ve Plotlama, Gemi inşaat ve Stabilite, Denizcilik ingilizcesi, Gemi Manevrası, Brokerlik ve Charter işletmeleri. Deniz Etiği, Deniz Hukuku, Denizde Haberleşme, Genel Meteoroloji, Deniz Sigorta Yönetimi, Denizde Canlı Kalabilme ve Arama Kurtarma, Gemi Hasar Kontrolü gibi dersler okutulmaktadır.

Mezunlara Verilen Unvan ve Çalışma Alanları
Mezunlara "Güverte Yönetim Mühendisi" unvanı verilir. Denizcilik Müsteşarlığının düzenlediği sınavı kazandıkları takdirde "Uzakyol Birinci Zabiti" unvanı verilir. Denizcilik şirketlerinde işletme müdürü, teknik müdür, güverte enspektörü gibi unvanlarla görev alabilecekleri gibi gemilerde güverte zabiti enspektörü ve güverte zabiti olarak da çalışmaktadırlar.

Etiketler: